Για πόσο ακόμα θα νιώθεις θύμα;

Για πόσο ακόμα θα νιώθεις θύμα;

Απάντησε στον εαυτό σου ειλικρινά: 

  1. Πιάνεις συχνά τον εαυτό σου να παραπονιέται και να γκρινιάζει;
  2. Έχεις γύρω σου ανθρώπους οι οποίοι ευθύνονται για την δυστυχία σου;
  3. Νιώθεις πως οι άλλοι μπορούν να σου «πάρουν» την δύναμή σου;
  4. Παραπονιέσαι συχνά για τις καταστάσεις στη ζωή σου;
  5. Είσαι συχνά/συνέχεια θυμωμένος; 
  6. Έχεις προσδοκίες από τους άλλους;
  7. Νιώθεις συχνά ενοχές για αυτά που έκανες ή δεν έκανες;
  8. Νιώθεις συχνά ντροπιασμένος;
  9. Είχες δύσκολα παιδικά χρόνια; 
  10.  Έχεις σκεφτεί ποτέ πως αν είχες άλλους γονείς, τότε θα γινόσουν διαφορετικός άνθρωπος;

Αν απάντησες τουλάχιστον στις 2-3 από τις ερωτήσεις θετικά, τότε κουβαλάς το αρχέτυπο θύματος! 

Μπορεί να μην σου αρέσει αυτή η διατύπωση, 

Mπορεί να το έχεις συνειδητοποιήσει εδώ και καιρό, 

Mπορεί ήδη να δουλεύεις πάνω σε αυτό, ώστε να απελευθερωθείς. 

Να ξέρεις πως η επικοινωνία με το «θύμα» είναι πολύ δύσκολη… Μπορούμε να εντοπίσουμε αυτή την ενέργεια όταν το άτομο είναι πεπεισμένο πως κάποιος άλλος του έκανε κακό. Αυτός ο άλλος μπορεί να είναι: γονείς, αδέλφια, γείτονες, κυβέρνηση κτλ.

Ο πιο συνηθισμένος τρόπος να κάνει την ερώτηση ένα θύμα είναι να ξεκινάει με το «Γιατί…» 

Γιατί σε μένα;

Γιατί τώρα;

Γιατί; Αφού δεν έχω κάνει σε κανέναν κάτι κακό;

Μέσα σε αυτές τις ερωτήσεις κρύβεται το θύμα. 

Το θύμα μεταφέρει την ευθύνη για την ζωή του σε άλλους. 

Όσο δεν αναλαμβάνει την ευθύνη, τόσο θα παραδίδει την δύναμή του στους άλλους, τόσο θα αποδυναμώνει τον εαυτό του. 

Όταν αλληλοεπιδράς με κάποιον που αισθάνεται θύμα και θέλεις να τον βοηθήσεις να ανυψωθεί πάνω σε όλα αυτά που τον απασχολούν τόσο πολύ, τότε εκείνος θα επιστρέφει ξανά και ξανά στους ανθρώπους και τα γεγονότα που τον πλήγωσαν. Το «θύμα» ζει συνέχεια στο παρελθόν. Ανατρέχει εκεί και γαντζώνεται σε αυτό ψάχνοντας μια σωτήρια λύση. 

Από την άλλη, η θέση του θύματος είναι πολύ ελκυστική. Το «θύμα» την χρησιμοποιεί για πολλούς δικούς του λόγους. 

Μπορεί με αυτό τον τρόπο να προσπαθεί να τραβήξει την προσοχή των άλλων, 

Mπορεί έτσι να νιώθει σημαντικός, μπορεί να έχει μόνο τέτοιο τρόπο να παίρνει αγάπη. 

Όσο και να ακούγεται παράλογο η κατάσταση αυτή είναι μία πραγματικότητα για πολλούς ανθρώπους! Πάντως υπάρχει λύση!

Στην ψυχολογία υπάρχουν τα λεγόμενα Τρία Άλφα.

  1. Αναγνωρίζω
  2. Αποδέχομαι 
  3. Αλλάζω

Το πρώτο βήμα είναι να αναγνωρίσουμε πως κουβαλάμε το αρχέτυπο του θύματος. Αυτό το βήμα, μετά από εμπειρία, μπορώ να επιβεβαιώσω πως είναι το 50% της επιτυχίας. 

Το δεύτερο βήμα είναι να αποδεχτούμε τον εαυτό μας με τις παρελθοντικές εμπειρίες, γνώσεις και βιώματα που είχαμε. Να μην διατηρούμε συνεχώς τον εσωτερικό μας κριτή ενεργοποιημένο και σε επαγρύπνηση. 

Το τρίτο βήμα φέρνει την αλλαγή! Όταν έχουν ωριμάσει μέσα μας τα δύο προηγούμενα βήματα, τότε αρχίζει η κινητοποίηση και έρχεται η αλλαγή. Μπορεί να μην έχουμε τις κατάλληλες γνώσεις, εργαλεία και συνέπεια προς την αλλαγή, όμως όταν θέλουμε κάτι πολύ, τότε θα ψάξουμε και θα βρούμε βοήθεια. 

Στο σεμινάριο της Δραστικής Συγχώρεσης εμβαθύνουμε πολύ στο αρχέτυπο του θύματος και παίρνουμε πολλά εργαλεία για να το απελευθερώσουμε για πάντα. Μαθαίνουμε πώς δραστικά μπορούμε να το αλλάξουμε και να αναλάβουμε τις ευθύνες της ζωής μας. 

Θέλω να μοιραστώ μαζί σας ένα άμεσο εργαλείο από την μέθοδο του C. Tipping  Δραστική Συγχώρεση, το οποίο αποτελείται από μόλις 4 βήματα:

  1. Κοίτα τι δημιούργησα! (το λέμε αναλαμβάνοντας την ευθύνη πως ό,τι συμβαίνει στην ζωή μου είναι το αποτέλεσμα των σκέψεων ή των πράξεων μου).
  2. Παρατηρώ την κριτική και τα συναισθήματα σε σχέση με αυτό το γεγονός ή άνθρωπο και πάλι αποδέχομαι και αγαπώ τον εαυτό μου.
  3. Είμαι πρόθυμος/-η να δω την τελειότητα σε αυτό το γεγονός.
  4. Επιλέγω την δύναμη της γαλήνης.

Το συγκεκριμένο εργαλείο το συνιστώ να το έχουμε παντού μαζί μας: στο πορτοφόλι, στην τσάντα, στο κινητό, στις σημειώσεις, στο ψυγείο…. Ο καθένας ξέρει που θα του είναι χρήσιμο, σαν μια ομπρέλα την βροχερή μέρα που θα με βοηθήσει να παραμείνω στεγνός.

Αν έχεις κουραστεί να είσαι θύμα των ανθρώπων και των καταστάσεων, τότε έχεις κάνει το πρώτο βήμα: έχεις αναγνωρίσει την θέση σου. Μένουν μόλις δύο: να το αποδεχθείς και να το αλλάξεις! 

Για ποιο λόγο να το κάνουμε αυτό; 

  • Για να ζούμε την ζωή που μας αξίζει
  • Για να χαμογελάμε! 
  • Για να χαιρόμαστε 
  • Για να αγαπάμε τον εαυτό μας
  • Για να έχουμε αυτοπεποίθηση
  • Για να γίνουμε κυρίαρχοι της ζωής μας
  • Για να «πετάξουμε» τους θύτες από πάνω μας

Δεν τα λες και λίγα..

Εσύ τι πιστεύεις;

Αν αυτό το θέμα σε ακουμπάει, τότε σε περιμένω στο σεμινάριο της Δραστικής Συγχώρεσης.

Θα το βρεις εδώ https://freedominsideofyou.gr/online-seminario-drastikis-sygchoresis-oktovrios/

Το άρθρο έχει δημοσιευτεί στην ιστοσελίδα Όμορφη Ζωήhttps://www.omorfizoi.gr/gia-poso-akoma-tha-niotheis-thyma